Regulamin Wyjazdów Fundacji „Polska na rowerze”
Organizatorem wypraw jest Fundacja „Polska na rowerze”, które jest właścicielem strony polskanarowerze.pl oraz polandonbike.com oraz fanpage’a na Facebook’u o nazwie: Poland on Bike
Regulamin określa zasady i reguły uczestniczenia w imprezach organizowanych przez Fundację „Polska na rowerze” zwaną dalej Fundacją w ramach działalności gospodarczej oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach serwisu internetowego https://polskanarowerze.pl; https://polandonbike.com oraz www.facebook.com/polandonbike
Właścicielem serwisu i fanpage’a i organizatorem wypraw jest Fundacja „Polska na rowerze” z siedzibą przy ul. Gwardyjska 22 w Nowym Sączu 33-300. Fundacja wpisana jest do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000 713003; NIP 734 355 50 72 ; REGON 369231890
Regulamin:
1. Regulamin stanowi integralną część umowy zgłoszenia udziału w imprezie organizowanej przez Fundację „Polska na rowerze” i zamieszczonej na stronie internetowej www.polandonbike.com oraz www.polskanarowerze.pl
2. Fundacja „Polska na rowerze” jest organizatorem turystyki w rozumieniu ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. poz. 2361). Fundacja jest wpisane w rejestr organizatorów pod numerem Z/27/2018 w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim.
3. Przy zawieraniu umowy udziału w wyprawie, uczestnik zobowiązany jest do wnikliwego zapoznania się z treścią Regulaminu.
4. Umowa udziału w wyprawie może być zawarta w imieniu innych osób tylko na podstawie pełnomocnictwa.
5. Aby dokonać rezerwacji udziału w wyprawie należy zapisać się na wyjazd poprzez formularz rezerwacyjny dostępny na stronie.
6. Potwierdzeniem zapisania się na wyprawę jest otrzymanie maila z potwierdzeniem oraz wpłata zaliczki zgodnie z warunkami rezerwacji.
7. Na stronie znajdziesz informacje dotyczące kwot zaliczek, dopłat oraz dane do przelewu czy terminy wpłat
8. Po spełnieniu warunków rezerwacji, wpłaceniu zaliczki otrzymasz od nas umowę imprezy turystyczne.
9. Poprzez podpisanie umowy o udział w wyprawie, zgłaszający potwierdza iż:
a)zapoznał się i zaakceptował treść regulaminu,
b)wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z polityką prywatności
c)potwierdza prawdziwość danych podanych w umowie i zgłoszeniu.
10. Za osobę dokonującą rezerwacji uważa się pierwszą osobę wymienioną w zgłoszeniu.
11. Dokonanie rezerwacji posługując się nieprawdziwymi danymi osobowymi lub danymi osobowymi innej osoby bez ważnego pełnomocnictwa jest niedopuszczalne.
12. Osoba dokonująca rezerwacji jest zobowiązana poinformować wszystkie osoby wymienione w umowie rezerwacji o szczegółach dotyczących wyprawy
13. Umowa udziału w wyprawie może być zawarta wyłącznie przez osobę pełnoletnią.
14. Osoba małoletnia może uczestniczyć w wyjeździe wyłącznie w towarzystwie opiekuna prawnego lub za pisemną zgodą opiekuna prawnego.
15. Cena wyprawy wyrażona jest w złotych (PLN).
16. Cena jest ustalana przez fundację odrębnie dla każdej wyprawy.
17. Świadczenia zawarte w cenie są każdorazowo wymienione w opisie wyprawy.
18. Cena nie obejmuje: kosztów uzyskania paszportu, wizy, szczepień ochronnych i dodatkowych ubezpieczeń. Odpowiedzialność za ich uzyskanie spoczywa na uczestniku wyprawy.
19. Akceptowane formy płatności:
– Płatności przelewem
– Płatności online iMoje
– płatność gotówką w biurze fundacji przy ul. Bociana 22a w Krakowie
19a. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dokonania zakupu.
20. Fundacja zastrzega sobie prawo do podwyższenia ceny ustalonej w umowie udziału, jeżeli konieczność podwyższenia ceny wynika z przyczyn niezależnych od fundacji i wynika z przyczyn wymienionych w umowie tj. podniesienie cen paliw, zmiany kursu walut.
21. O wzroście ceny uczestnik zostanie niezwłocznie poinformowany za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie poprzez sms, nie później jednak niż 21 dnia przed dniem wyjazdu.
22. Przy rezerwacji wyprawy w terminie wcześniejszym niż 30 dni przed rozpoczęciem wyprawy uczestnik ma do wyboru:
23. Rezerwacja w okresie krótszym niż 30 dni przed dniem rozpoczęcia wyprawy wymaga uiszczenia wpłaty 100%
24. Zaliczki winny wpłynąć na rachunek bankowy Fundacji w ciągu 3 dni od dnia dokonania rezerwacji.
25. Pozostała po uiszczeniu zaliczki kwota powinna zostać zapłacona najpóźniej 30 dnia przed rozpoczęciem wyjazdu.
26. Rezerwacja w okresie od 30 dni do 14 dni przed dniem rozpoczęcia wyprawy wymaga zapłaty całkowitej w ciągu 2 dni od dnia rezerwacji.
27. Rezerwacja dokonana w okresie do 14 dni poprzedzających dzień rozpoczęcia wyprawy, wymaga zapłaty całkowitej w dniu rezerwacji; potwierdzenie zapłaty winno zostać przesłane do pocztą elektroniczną.
28. Jeżeli uczestnik po uiszczeniu zaliczki nie wpłaci pozostałej kwoty najpóźniej 30 dnia przed dniem rozpoczęcia wyprawy Fundacja zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy i nie zwrócenia wniesionej zaliczki.
29. Uczestnik może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w wyprawie wszystkie przysługujące mu z tego tytułu uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przyjmie wszystkie wynikające z umowy udziału w wyprawie obowiązki.
30. Przeniesienie uprawnień jest skuteczne wobec Fundacja jeżeli uczestnik zawiadomi o tym w terminie umożliwiającym dokonanie zmiany danych uczestnika, nie później jednak niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia wyprawy
31. Fundacja pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości kosztów poniesionych w związku ze zmianą uczestnika wyprawy.
32. Za nieuiszczoną część ceny wyprawy oraz koszty poniesione przez Fundację w wyniku zmian w umowie udziału, uczestnik i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
33. Uczestnik może odstąpić od umowy udziału w każdym czasie, składając pisemne oświadczenie o odstąpieniu osobiście lub przez pełnomocnika za pomocą poczty e-mail.
34. W przypadku odstąpienia od umowy udziału w terminie 30 dni lub więcej przed rozpoczęciem wyprawy uczestnik ponosi koszty w wysokości poniesionych kosztów przez Fundację– najczęściej równowartość wpłaconej zaliczki.
35. W przypadku odstąpienia od umowy udziału w terminie od 29 dni do 14 dni przed dniem rozpoczęciem wyprawy uczestnik ponosi koszty w wysokości 60% ceny wyjazdu.
36. W przypadku odstąpienia od umowy udziału w terminie krótszym niż 14 dni przed dniem rozpoczęciem wyprawy uczestnik ponosi koszty w wysokości 90% ceny wyprawy.
37. Jeśli kwota wpłaconej zaliczki będzie niewystarczająca do pokrycia kosztów odstąpienia od umowy udziału uczestnik zostanie poinformowany, o wysokości brakującej kwoty oraz terminie, w którym wymagana kwotę należy uiścić, jednak nie później niż w dniu rozpoczęcia wyjazdu.
38. Fundacja może odwołać wyprawę z powodu braku wymaganego minimum uczestników (il. określona każdorazowo przy danej wyprawie), o czym niezwłocznie powiadomi uczestników, nie później jednak niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia wyprawy. W przypadku odwołania wyjazdu
Uczestnik ma prawo wziąć udział w innym wyjeździe w takiej samej lub wyższej cenie za dopłatą, lub o niższej wartości za zwrotem różnicy przez Fundację. Jeśli Uczestnik nie znajdzie dla siebie odpowiedniego wyjazdu jest mu zwracane 100% wpłaty.
39. Fundacja zastrzega sobie prawo, do zmian kolejności dokonywania poszczególnych etapów tras wyprawy, jeżeli pomimo tych zmian program zostanie zrealizowany.
40. Fundacja w stosownym czasie (najczęściej na 14 dni przed wyjazdem) zamieszcza informacje organizacyjne w panelu uczestnika oraz wysyła wiadomość sms na wskazany numer telefonu w systemie z informacją o pojawieniu się takich informacji organizacyjnych.
41. Należy śledzić i sprawdzać informacje organizacyjne zamieszczone w panelu uczestnika. Prosimy o nie bagatelizowanie wiadomości sms dot. zamieszczanych wiadomości organizacyjnych w panelu uczestnika.
42. Fundacja ma prawo do modyfikacji programu wyprawy w szczególności spowodowanych warunkami meteorologicznymi lub możliwościami kondycyjnymi uczestników.
43. Jeżeli w trakcie wyprawy uczestnik stwierdza wadliwe wykonanie programu, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym przedstawiciela Fundacji obecnego na wyprawie
44. Uczestnik wyprawy zobowiązany jest posiadać odpowiednie i aktualne dokumenty umożliwiające odbycie podróży, wymagane przepisami państw, w których wyprawa będzie realizowana.
45. Dane osobowe uczestników wypraw oraz dokonujących rezerwacji będą przetwarzane przez Fundacja zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. 46. Uczestnik wyraża zgodę poprzez podpisanie umowy na przetwarzanie przez Fundację danych osobowych oraz wykorzystania wizerunku w celach administracyjnych i statystycznych oraz w celu świadczenia usług marketingowych polegających na promowaniu wypraw rowerowych Fundacji „Polska na rowerze”.
Informacje dodatkowe:
– kolumna może liczyć nie więcej niż 15 osób
– na przedzie grupy jedzie przewodnik, którego nie wyprzedzamy
– na drodze publicznej jeśli są dwie grupy odległość między nimi nie może być mniejsza niż 200 m.
– odległość rowerzystów w grupie powinna być bezpieczna tj. 3 – 5 m.
– dopuszczalna jest jazda 2 uczestników wycieczki obok siebie, jeśli nie stwarza to zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego
– podczas jazdy w grupie każdy z uczestników zobowiązany jest do indywidualnego przestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym
– technicznie sprawny rower adekwatny do rodzaju wyprawy
– właściwy do warunków atmosferycznych ubiór
– KASK – zalecamy
– ważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport) podczas niektórych wypraw wymagana jest ważność min. 6 miesięcy.
– aktualną kartę EKUZ (w przypadku wypraw na terenie UE)